Dlaczego logo tyle kosztuje?
Otrzymaj oferty od specjalistów jak BREVO Adam Mrugalski nawet w kilka minut
Chcę otrzymać ofertę

BREVO Adam Mrugalski

1

Dlaczego logo tyle kosztuje?

Autor: BREVO Adam Mrugalski, publikacja: 2016-03-16

Często spotykam się z pytaniem: Czemu koszt wykonania logo, jest tak wysoki? Koszt może wydawać się wysoki, ale jeśli popatrzy się na to, jakie logo ma szerokie zastosowanie przy jednorazowej opłacie, to taki koszt jest wyjątkowo niski. Raz zaprojektowany znak może być użyty w różnych sytuacjach: na wizytówce, ulotce, plakacie, stronie internetowej, okładce książki, banerze, w reklamie telewizyjnej, prasowej, internetowej czy na samochodzie. Dobrze zaprojektowany musi zawsze wyglądać tak samo, bez względu, czy jest on duży, czy mały, kolorowy czy monochromatyczny, na długopisie czy na rollupie.

Zdjęcie nr 1

… ale tam ma być tylko napis i jakiś znaczek

Zgadza się, bo dobre logo to takie, które szybko zapamiętujesz i łatwo możesz je opisać. Wynikiem tego jest to, że ilość użytych elementów jest minimalna, ale za to całość musi wyrażać charakter firmy i zakres działalności. Dobrym przykładem jest logo firmy Nike. Użyta łyżwa w 100% oddaje sportowy charakter firmy, zachowując dynamikę i cały czas opierając się na upływie czasu. Oczywiście przez te wszystkie lata znak przechodził modyfikacje, ale nie była to rewolucja, tylko ewoluowanie.

Mam już szkic

Często taki szkic jest cenną informacją, ale do przelania go w użyteczną formę, którą będzie można stosować na różnych podłożach i w różnych warunkach, to często daleka droga. Powyższe wytyczne to główne zasady projektowania logo. Warto również wspomnieć, że nie można użyć zbyt małych elementów, gdyż przy zmniejszeniu i użyciu, np. na długopisie, będą za małe, a technika druku tampodruku ma swoje ograniczenia, większe niż druk offsetowy. Użyte kolory także mają ogromne znaczenie. Projektując logo firmy pogrzebowej, nie użyjemy koloru różowego, bo będzie to niestosowne. W logo, które będzie identyfikowało przedszkole, będziemy unikać szarości, gdyż ten znak ma odbiorcę informować, że na jego dziecko czeka miła i wesoła atmosfera, a miejsce jest dostosowane do potrzeb jego pociechy. Paul Rand - twórca takich znaków, jak IBM czy ABC - powiedział kiedyś: „Logo nie sprzedaje, ale identyfikuje. Logo czerpie z produktu, którego jest symbolem – nie na odwrót. Logo jest mniej ważne niż produkt, do którego się odnosi. Jego znaczenie jest bardziej istotne niż sam wygląd”.

Zdjęcie nr 2

Opracowano:
BREVO Adam Mrugalski
Adam Mrugalski

Grafik komputerowy - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 129 Grafików Komputerowych najlepszych w 2021 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o grafice komputerowej